Пази, Боже, от женска беля!

Имало едно време един мъж и една жена. Жената все току казвала на мъжа си:
- Като се молиш, като се кръстиш, да не забравяш да речеш: "И пази, боже, от женска беля!"
А той все и отвръщал:
- Я стига си ми додявала! Какво ли толкова може да направи жената, че да се моля на господ да ме пази от нея?
Тъй си говорели двамата и един ден жената му рекла:
- Добре, щом искаш, ще видиш какво е това женска беля!
И на другата сутрин изпратила мъжа си да оре на нивата, а тя отишла на пазара и купила няколко рибки. Прибрала се вкъщи, сготвила обяда и тръгнала да го носи на нивата. Ама в пазвата си скрила рибките в едно вързопче. Стигнала на нивата и рекла на мъжа си:
- Ти седни да си хапнеш, а пък аз ще поора малко, докато си почиваш.
Селянинът седнал да яде, а жената подкарала воловете и скришом разхвърляла рибата по нивата. поорала малко и викнала:
- А бре, мъжо, каква е тая работа? Ела да видиш какво намерих!
Отива мъжът й и що да види - една риба на земята.
Поорала още малко жената и пак викнала:
- Олеле, мъжо, още една риба намерих!
почудил се мъжът каква е тая работа, почесал се - нищо не разбирал, ама нали сам с очите си виждал как жена му намира риби из нивата!
Жената орала, докато събрала всички рибки, и рекла на мъжа си:
- Аз ще си вървя вече.
- Върви си, жено, и ми сготви тия риби за вечеря. А аз ако намеря още, ще ги оставим за утре.
Отишла си жената и дала рибките на котката. Дошъл си вечерта мъжът й и седнал на трапезата, а тя сложила пред него хляб и сол.
- Жено, давай да вечеряме! - рекъл мъжът.
- Е че вечеряй, кой ти пречи! - отвърнала жена му.
- Какво да вечерям? Хляб и сол ли да ям?
- Ами ако си донесъл нещо друго, дай го. Вкъщи само това имаме.
- А къде е рибата? Нали ти заръчах да я опечеш?!
- каква риба бе, мъжо?
- Как каква?
И двамата скокнали да се карат и да се бият.
- Къде са рибите, дето ги намери на нивата? - викал мъжът.
- Господи боже, ще ме пребие този човек! Къде се е чуло и видяло на нивата риба да има!
Съседите чули кавгата и наизлезли навън. А жената викнала още по-силно:
- Олеле, майчице, мъжът ми обезумя! Да съм му била наготвила рибата, дето съм я била намерила на нивата! полудял е моят мъж!
- Братя селяни - рекъл им мъжът, - истина ви казвам; днес като бях на нивата да ора, жена ми дойде да ми донесе обяда и поора малко с воловете, докато седях да си почивам. И като ореше, нямери няколко риби в браздите. та й заръчах да ми ги опече за вечеря. Така съм огладнял и ми се яде печена риба, а тя сега ми вика: "каква риба искаш?"
- Олеле, боже, кукувица ли му изпи акъла на тоя човек!-викнала пак жена му.-Къде се е чуло и вдияло на нивата риби да има!
Селяните постояли, потюхкали се, че мъжът е полудял, и рекли да си ходят да спят, ама жената не мирясвала:
- Добри хора, като си идете, мъжът ми ще ме пребие. Я го вържете с едно въже за ореха, че иначе жива няма да остана!
Дала им тя въже, селяните вързали мъжа за дървото и си отишли.
Горкият мъж викал, молил да го пуснат, да го товържат, ама кой го слуша - нали всички си мислели, че му хлопа дъската!
Видял той, че никой не го слуша, и приплакал на жена си:
- Отвържи ме, жено! Отвържи ме ти поне, че вече не знам какво да правя!
- Как какво да правиш?-рекла жена му. - Нали съм ти казвала? Като се молиш и като се кръстиш, винаги да казваш: "И пази, боже, от женска беля."
- Отсега нататък все тъй ще казвам - зарекъл се мъжът.
Така и направил.

Етикети

аркадна игра (3) битка (7) български народни приказки (12) видео (1) географска игра (1) готвене (1) двубой (1) детска онлайн игра (14) екшън игра (1) забавна игра (6) златосъбирач (1) игра в Космоса (2) игра за оцеляване (12) игра за учене (1) игра с балони (1) игра с буболечка (2) игра с букви (1) игра с въпроси (1) игра с дракони (4) игра с жаба (1) игра с камион (1) игра с коли (4) Игра с костенурките Нинджа (1) игра с коте и куче (1) игра с куестове (1) игра с лъкове (1) игра с мотори (1) игра с нинджи (2) игра с риби (1) игра с роботи (1) игра с топка (5) игра със самолети и хеликоптери (1) игра със спонж боб (1) игра със стрелба (12) игра тетрикс (2) кикбокс (1) клип (1) командос игра (1) кунг фу игра (1) логическа игра (4) магии (1) мечове (1) приказка видеоклип (1) приключение (12) пъзел (1) рисуване (4) руска народна приказка (1) скейтборд (2) спортна игра (5) състезание (4) умения (2) фигурки от хартия (1) филм Бен 10 (2) филм на бакуган (3) филми (3) флаш игра (3) целене (2) anime (1) bakugan (2)